- Ekim 3, 2024
- Google AdWords
Dijital dünyada reklam giderek değer kazandığı için, reklamcılık ile ilgili terimlerin çok iyi öğrenilmesi gerekir. Bu terimlerden bir tanesi olan ROAS sıkça karşımıza çıkıyor. Reklam harcamalarının dönüşümü ile ilgili olan kavram, e-ticaretten tutun, tüm sektörler için dijital reklamlarda kullanılıyor. Peki, ROAS nedir? Nasıl hesaplanır? ROAS hakkında tüm detayları içeriğimizde bulabilirsiniz.
ROAS Nedir?
ROAS, Return on Ad Spend kelimelerinin kısaltmasından oluşmaktadır. Türkçe karşılığı ise Reklam Harcaması Üzerindeki Geri Dönüş olarak ifade edilmektedir. Dijital reklamlarda son derece önemli bir analiz yöntemi olan ROAS, bir reklam kampanyasının ne kadar kâr getirdiğini ölçmek için kullanılmaktadır. Genellikle dijital pazarlama ve reklamcılık özelinde kullanılır. ROAS nedir? sorusuna bu şekilde cevap verilebilir. Bu reklam kampanyası sayesinde reklamlarda harcanacak olan maliyetin son derece verimli olmasına yardımcı olmaktadır.
ROAS Ne İşe Yarar?
Reklam kampanyanızın ne kadar verimli olduğu, gelirinizi doğrudan etkileyeceğinden, bunun için ROAS gibi metrikleri dikkatlice kullanmalısınız. Çünkü günümüzde dijital sektörde rekabet içerisine girebilmek için en verimli reklam kampanyalarına ihtiyacınız var. İşte bunun için ROAS metriğini en doğru şekilde kullanarak, reklamlardan üst düzey verim elde edebilirsiniz. Peki, ROAS ne işe yarar? Şimdi bu avantajlardan bahsedelim.
- Google Ads ya da sosyal medya reklamlarından ne kadar kazanç elde edebileceğinizi hesaplayabilirsiniz.
- Oluşturduğunuz kampanyanın verimli olup olmadığını tespit edebilirsiniz.
- Kampanyanın hangi adımlar uygulanırsa başarılı olacağını öğrenebilir, bu şekilde en doğru adımları atabilirsiniz.
- Mal ya da hizmet satışlarınızı artırabilir, satışlarınızın verimliliğini kontrol edebilir, ne zaman yatırım yapmanız gerektiğini tespit edebilirsiniz.
Dijital pazarlamada reklamcılığın önemi her geçen gün artıyor. Bunun için reklam gelirlerinin ve giderlerinin hesaplanması, analiz edilmesi, kâr düzeyinin tespit edilmesine yönelik metriklerini aktif olarak kullanmalısınız.
ROAS Nasıl Hesaplanır?
Oluşturduğunuz reklam kampanyası ile etkin sonuçlar elde etmek için pek çok adım atmanız gerekir. ROAS, atmanız gereken adımlardan bir tanesidir. Bir ajansla çalışırsanız, tüm bu verileri size kapsamlı şekilde sunacaktır. Ancak reklam kampanyalarınızı kendiniz yönetiyorsanız, ROAS hesaplaması hakkında bilgi edinmeniz son derece önemlidir. Peki, ROAS hesaplaması nasıl yapılır? Şimdi bunu sizin için detaylandıralım.
ROAS = (Reklam Geliri / Reklam Maliyeti) x 100 formülü, reklam harcamalarınızın size ne kadar dönüş yaptığını gösterecektir. Yaklaşık veriler kullanmanız sizin için doğru sonucu getirmeyecektir. Bunun için ROAS formülü üzerine tam olarak doğru verileri girdiğinizden emin olmalısınız.
ROAS Hesaplaması Örneği
Bir reklam ajansı ile çalışmıyorsanız, bu durumda kendiniz de ROAS hesaplaması yapabilirsiniz. Kendiniz ROAS hesaplamasını formül üzerinden hesaplayamıyorsanız, o halde sizin için formül üzerinden örneklendirme yapalım.
ROAS formülü “(Reklam Geliri / Reklam Maliyeti) x 100” olarak karşımıza çıkıyor. Burada belirtilen metriklere ilgili örnek verileri yerleştirelim. Reklam için harcadığınız miktarın 3.000 TL olduğu üzerinden gidelim. Bu durumda Reklam Maliyeti alanına 3.000 rakamını yazmalıyız. Peki, ne kadar gelir elde edildi? Reklam harcaması ile elde edilen gelirin de 15.000 TL olduğunu varsayalım. Reklam Geliri kısmını da 15.000 olarak belirliyoruz.
Rakamlar yerlerine yerleştirildiğinde, (15.000 / 3.000) x 100 dizisi ortaya çıkacaktır. İşlemler gerçekleştirildiğinde ise ortaya 500 rakamı çıkacaktır. 100 ile çarpımın amacı ise yüzdelik bir ifadenin oluşmasıdır. Yani reklam harcaması ile elde edilen gelir %500’den fazladır. Bu oldukça iyi bir rakam olarak ifade edilebilir.
Son dönemin en önemli dijital reklam geliri hesaplama metriklerinden bir tanesi olan ROAS, size kazancınızı hesaplama ve ona göre yol haritası çizme imkanı sağlamaktadır. Biz de bu sebeple içeriğimizde “ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?” sorularına kapsamlı bir cevap vermeye çalıştık. Siz de soru ve görüşleriniz ile içeriğimizde katkı sağlayabilirsiniz.
Sıkça Sorulan Sorular
E-Ticaret Siteleri için ROAS Neden Önemlidir?
Standart bir gelir ile gider hesabından farklı olan ROAS, pek çok detayı size sunacaktır. Siz de sunulan detaylar ile kampanyaların verimliliğini analiz edebilecek, kampanyalarınızı düzenleyecek ve yatırımlarınızı ona göre gerçekleştirebileceksiniz. Bunun sonucunda mal ve hizmet satışlarınızda doğru orantılı bir artış meydana gelecektir.
ROAS Hesaplamasında Neler Önemlidir?
Verdiğiniz reklamın süresi, elde ettiğiniz kâr, formüle eklediğiniz verilerin doğruluğu ve elde ettiğiniz dönüşüm, ROAS hesaplamanızdan son derece doğru sonuçlar almanıza yardımcı olacaktır.