• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetler
    • AdWords Yönetimi
    • SEO
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Reklamları
    • Google Reklamları
  • Hazır Site
  • Blog
  • İletişim
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetler
    • AdWords Yönetimi
    • SEO
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Reklamları
    • Google Reklamları
  • Hazır Site
  • Blog
  • İletişim
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Hizmetler
    • AdWords Yönetimi
    • SEO
    • Web Tasarım
    • Sosyal Medya Reklamları
    • Google Reklamları
  • Hazır Site
  • Blog
  • İletişim

Hemen Çıkma Oranı Nedir? Nasıl Hesaplanır?

  • Home
  • Google AdWords
  • Hemen Çıkma Oranı Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı Nedir? Nasıl Hesaplanır?
  • Haziran 23, 2025
  • Google AdWords

Web sitelerini ziyaret eden kullanıcıların sitede kaldığı süre ve bu sürede gerçekleştirdiği davranışlar son derece önemlidir. Çünkü gerçekleştirilen davranışlar, markanın satış tekniklerini doğrudan etkileyecektir. İşte bunun için dijital pazarlamada ve Google reklamlarında çok önemli bir yere sahip olan hemen çıkma oranı (bounce rate), misafir ya da müşterilerinizin davranışlarınızı analiz etme fırsatı sunmaktadır. Peki, hemen çıkma oranı nedir? Nasıl hesaplanır? Şimdi bu konunun tüm detaylarından bahsedeceğiz.

Hemen Çıkma Oranı Nedir? (Bounce Rate)

Hemen çıkma oranı ya da İngilizce karşılığı ile bounce rate, web site veya uygulama kullanıcılarının, platformu ziyaret ettikten sonra hemen çıkma oranını ölçen bir metriktir. Peki, hemen çıkma oranı neyi ifade eder? Ziyaretçilerin bir web sitesine girdikten sonra herhangi bir etkileşimde bulunmadan ya da farklı bir sayfayı ziyaret etmeden web sitesinden ayrılma oranını ifade eder. Düşük bir hemen çıkma oranı, misafir ya da müşterilerin sayfa ile etkileşimde bulunduğunu ve web sitesini beğendiğini gösterir. Yüksek bir hemen çıkma oranı ise misafir ya da müşterilerin web sitesini hızlıca terk ettiğini ve sayfaya ilgi duymadığını ifade etmektedir. Hemen çıkma oranı (bounce rate), kullanıcı deneyimini ve sitenin etkinliğini değerlendirmek için önemli bir ölçüttür. Google Ads ve dijital pazarlamada sıklıkla kullanılmaktadır.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Hesaplanır?

Bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıların hareketlerini incelemek için pek çok farklı metrik bulunmaktadır. Bounce rate olarak adlandırılan hemen çıkma oranı da bunlardan bir tanesidir. Web sitesini ziyaret eden kullanıcıların sitede ne kadar kaldığı ve farklı bir sayfayı ziyaret edip etmediği kolayca ölçülebilir. Peki, hemen çıkma oranı nasıl hesaplanır? Bunun çok basit bir formülü bulunuyor.

Hemen çıkma oranı formülü birkaç küçük işlemle hesaplanabilir. Ancak bunun için bazı veriler gerekiyor. Web sitesini belirlediğiniz zaman aralığında kaç kişinin ziyaret ettiği ve kaç kişinin farklı bir sayfayı ziyaret etmeden ayrıldığı hakkında veriler gereklidir. Bu veriler ışığında;

“(Siteden Hemen Çıkanlar / Toplam Ziyaretçi Sayısı) x 100” formülü ile kolayca hemen çıkma oranı hesaplanabilir. Siz de web sitenizin hemen çıkma oranını bu formülü kullanarak kolayca hesaplayabilirsiniz.

Hemen Çıkma Oranı İstatistikleri Nerelerden Alınır?

Bounce rate (hemen çıkma oranı), bir web sitesinin kullanıcılarının ne kadarının siteyi ziyaret ettikten sonra hemen çıkarak hiçbir etkileşimde bulunmadan terk ettiğini ölçen bir önemli web analitiği metriğidir. Bu oran, kullanıcıların site içeriğine ne kadar bağlı olduklarını veya sitedeki deneyimlerinin ne kadar etkili olduğunu anlamamıza yardımcı olur. Şimdi hemen çıkma oranını hesaplamadan önce ilgili verilere ulaşabileceğiniz bazı araçlardan bahsedelim.

  • Google Analytics
  • Fair Analytics
  • GoSquared Web Analytics
  • Heap
  • Darwin Analytics
  • Countly
  • Fathom Analytics
  • GoatCounter
  • Adobe Analytics

Yukarıdaki araçları kullanarak hemen çıkma oranı ile ilgili gerekli olan verilere ulaşabilirsiniz. İçlerinde en işlevlisi hiç kuşkusuz ki Google Analytics. Üstelik size hemen çıkma oranınızı da verdiğinden, böylece pek çok veriye kolayca ulaşabilirsiniz.

Hemen Çıkma Oranı Neden Önemlidir?

Hemen çıkma oranı, bir web sitesinin verimliliğini ve kullanıcı deneyimini ölçmek için önemli bir metriktir. Yüksek bir hemen çıkma oranı, ziyaretçilerin siteyi hızlıca terk ettiğini ve içeriğe ilgisiz olduğunu gösterir. Düşük bir hemen çıkma oranı ise kullanıcıların daha fazla etkileşimde bulunduğunu ve içerikle ilgilendiğini işaret eder. Bu metrik, sitenin tasarımını, içerik stratejisini ve işlevlini geliştirmek için önemlidir. Böylece web sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilir ve dönüşümü en yüksek seviyelere çıkarabilirsiniz.

Sizin için hazırladığımız “Hemen Çıkma Oranı Nedir? Nasıl Hesaplanır?” isimli içeriğimizi burada sonlandırıyoruz. Siz de yorum ve görüşleriniz ile içeriğimize katkı sağlayabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

Giriş sayfalarınızı daha işlevli hale getirmeli, iç ve dış bağlantılarınıza özen göstermelisiniz. Ayrıca web sitenizin üst menüsü son derece doğru planlanmış olmalıdır. Bunun yanında yapışkan menü özelliğini kullanmanız da hemen çıkma oranını düşürmenizde önemli bir etkendir.

Hemen Çıkma Oranı Ortalamaları Kaçtır?

Bloglarda ortalama %85 olan hemen çıkma oranı, e-ticaret sitelerinde ortalama %30 olarak dikkat çekmektedir. Hizmet siteleri ise genel olarak %50 ile seyreder. Tabii ki bu rakamların düşmesi için hemen çıkma oranını düşürmeye yönelik stratejiler geliştirmelisiniz.

Previous

Kalite Puanı Nedir? Nasıl Artırılır?

Next

Dijital Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?

Leave a Comment Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • Pars Google Reklam Ajansı ile İşinizi Büyütün
  • Türkiye’nin En İyi Dijital Reklam Ajansı: Pars Ajans
  • Google Ads ile En Kolay Reklam Verme Yolları
  • Google Reklam Ücretleri
  • Google Reklam Nasıl Verilir? Adım Adım Rehber (2025
  • shape1
  • shape2
  • shape3
  • shape4
  • shape5
  • shape6
  • shape7

Pars Ajans

Pars Ajansı, dijital dünyadaki yolculuğunuzda yanınızda yer alarak; Google AdWords Yönetimi, Google Reklamları, Sosyal Medya Reklamları, Web Tasarım ve SEO alanlarında hizmetler sunmaktadır.

MENÜ

  • ANASAYFA
  • HAKKIMIZDA
  • BLOG
  • İLETİŞİM

HİZMETLER

  • ADWORDS YÖNETİMİ
  • SEO
  • WEB TASARIM
  • SOSYAL MEDYA REKLAMLARI
  • GOOGLE REKLAMLARI

Pars Ajans Bilgileri

  • Şükran Mah. Alaaddin Bulvarı No:2 Meram/Konya
  • +90 544 904 66 15
  • admin@parsajans.com.tr
© Tüm Hakları Saklıdır. 2023. Pars Ajans
  • Home
    • Anasayfa
  • About
    • Hakkımızda
  • Elements
    • Blog
    • Service
    • Team
    • Testimonial
    • Contact Info Box
    • Info Box
    • Counter
    • Miscellaneous
    • Pricing
  • Pages
    • Col 1
      • Service Archive
    • Col 2
      • Case Study Archive
    • Col 3
      • Team Archive
      • 404 Error
    • Col 4
  • Blog
    • Blog 1
  • İletişim
Follow Us
FREE ANALYSIS
  • Home
  • About
    • Hakkımızda
  • Case Study
  • Elements
    • Blog
    • Service
    • Team
    • Testimonial
    • Contact Info Box
    • Info Box
    • Miscellaneous
    • Pricing
  • Pages
    • Service
      • Service Archive
    • Case Study
      • Case Study Archive
    • Team
    • 404 Error
  • Blog
    • Blog 1
  • İletişim
Follow Us
  • ←
  • Phone
  • WhatsApp